فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

اولین فروشگاه قطعات کوادکوپتر خرید کواد کوپتر دوربین ، گیمبال، موتور براشلس تلمتری کوادکوپتر

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

اولین فروشگاه قطعات کوادکوپتر خرید کواد کوپتر دوربین ، گیمبال، موتور براشلس تلمتری کوادکوپتر

توسعه اینترنت باعث شده زندگی روزه مره ما روز به روز ساد‌ه‌تر و در عین حال پیشرفته‌تر شود. این موضوع وقتی نمود بیشتری پیدا میکند که بخواهیم یک کالای خاص برای یک کاربرد متفاوت تهیه کنیم. دشواری خرید چنین محصولی در گذشته به قدری بود که یا مشتری را از خرید پشیمان کرده و یا با صرف انرژی و هزینه بسیار آن موفق به خرید می‌شد. اما امروزه به راحتی می‌توان تنها با چند کلیک ساده با استفاده از لپ تاپ یا گوشی همراه خود در هر مکانی کالای موردد نظر خود را سفارش داد.
شرکت رها علاوه بر فعالیت‌های خود در زمینه هوا فضا (از جمله طراحی و ساخت قطعات، نقشه برداری و تصویربرداری هوایی و ... ) ارائه کننده قطعات و لوازم ساخت مولتی روتور هم می باشد. سایت فروشگاه این شرکت (به استناد آمارهای منتشر شده در مراجع آماری مانند الکسا ) پرمخاطب‏‏‏‌ترین و پربازدیدترین سایت نسبت به سایر رقباست.
شرکت رها در سال 1392 به منظور ارائه خدمات و کالاهای مرتبط با مولتی روتور و پهپاد تاسیس شد و تا به امروز تمام تلاش خود را برای ارائه هر چه بهتر این خدمات به مشتریان خود نموده است. لازم به ذکر است این شرکت ، به دلیل ممنوعیت فروش پرنده‌های آماده پرواز ، به هیچ وجه کوادکوپترهای آماده پرواز به فروش نرسانده و تنها ارائه کننده قطعات و کالاهای مرتبط برای ساخت یک مولتی‌روتور است.
با تشکر ، رها

گیمبال چیست؟

سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۴۰ ب.ظ

آیا تا به حال با فیلم‌های این فرد اسکیت‌سوار در فضای مجازی مواجه شده‌اید؟ فیلم‌هایی که هنگام بازی با اسکیت‌برد سگش از او گرفته است؟ موضوع فیلم‌های او بسیار جالب است، اما چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می‌کند میزان پایداری تصویر در فیلم‌ها است، همان طور که احتمالا حدس زده‌اید، پشت پرده آن یک جادوی سیاه نیست، بلکه وسیله‌ایست بسیار کارآمد به نام گیمبال که با نام استابلایزر نیز شناخته می‌شود.

 

گیمبال ابزاری است که از موتورها و حسگرهای هوشمند برای پشتیبانی از دوربین و تثبیت تصویر، استفاده می کند؛ به این معنی که هنگام تصویر برداری با دوربین در حال حرکت نیز می‌توانید تصاویری ثابت با حرکت‌های بسیار نرم و پیوسته بگیرید.

 

گیمبال‌ها چگونه کار می‌کنند؟

تولیدکنندگان فیلم در گذشته معمولا از "دالی‌ها" و یا "استدی‌کم" استفاده می‌کردنند، که بسیار گران قیمت هستند و حذف لرزش دوربین در این وسایل به صورت مکانیکی صورت می‌گیرد و این دسته از تثبیت کننده‌ها به کمک کامپیوتر کنترل نمی شوند پس به اپراتوری با مهارت بسیار بالا نیاز دارند.

از طرف دیگر ، گیمبال ها مدل جدیدتری از تثبیت کنندهای مینیاتوری هستند که به صورت دیجیتال کار می‌کنند. آنها سر بسیار کوچکی دارند و از توانایی تشخیص حرکت پیشرفته برای ایجاد تمایز بین حرکات عمدی فیلمبردار و لرزش ناخواسته دوربین استفاده می کنند.

تلفن همراه خود را در نظر بگیرید، به احتمال زیاد دارای شتاب سنج و ژیروسکوپ داخلی است  تا هنگامی که صفحه را ورق می زنید یا آن را از روی میز بلند می کنید ، حس کند. یک گیمبال نیز تمام این توانایی های سنجشی، به علاوه تعدادی محور حرکت و یک پایه دوربین دارد. در گیمبال ها برای ثابت نگهداشتن دوربین نصب شده از موتورهای براشلس در تنظیم بازوها استفاده می شود.

 

 

نگاهی دقیق تر به تکنولوژی استفاده شده درگیمبال‌ها:
 

هر جسم فیزیکی می تواند در 3 بعد چرخش کند: عمودی ، افقی و چرخشی. اگر با تنظیم سه پایه دوربین آشنایی دارید ، احتمالاً تجربه انجام تنظیماتی در هر سه محور را برای رسیدن به تصویر مناسب داشته اید.

یک دوربین در حال حرکت بدیهی است که هر سه مدل چرخش را به صورت تصادفی خواهد شد، با تولید چرخشی مخالف با این حرکات می‌توانیم به صورت موثر آنها را خنثی کنیم، به زبان دیگر با تولید حرکت‌هایی دقیقا مخالف با حرکات عمودی، افقی و چرخشی، ما به یک دوربین کاملا پایدار می‌رسیم.

 

در یک گیمبال موتورایزد ، "واحد اندازه گیری لختی" یاIMU  (سنسورهای حرکت و چرخش) بلافاصله داده های حرکتی را به نرم افزار ارسال می کند تا مقدار نیاز به جابجایی در هر محور را محاسبه کند. البته گاهی اوقات فیلمبردار دوربین را عمداً حرکت می‌دهد، بنابراین این نرم افزار از الگوریتم های پیشرفته‌ای برای تشخیص حرکت عمدی یا لرزش دوربین استفاده می کند. 

 

گیمبال‌های دو و سه محوره


 
اکثر گیمبال‌ها دو یا سه محوره هستند، احتمالا میتوانید حدس بزنید که کیمبال‌های سه محوره امکانات بیشتری دارند و گرانتر هستند.تفاوتی که این محور اضاف‌تر ایجاد می‌کند ارزش پرداخت هزینه بیشتر را ندارد. در گیمبال های دو محوره همانطور که از اسم آن پیداست، از دو محور برای ثابت نگه‌داشتن دوربین استفاده شده است، در واقع در این گیمبال دوربین در دو محور X(موازی با زمین) و Y (عمود بر زمین)، توانایی چرخش دارد و حرکات ناخواسته "چرخشی" را اطلاح نمی‌کند.گیمبال سه محوره هم، دوربین را در سه محور افقی و عمودی و چرخشی، ثابت نگه می دارد و از لرزش حفظ می کند.بدلیل اینکه گیمبال‌های سه محوره حرکات ناخواسته "چرخشی" را نیز تصحیح می‌کنند تصویر با ثبات‌تری را ارائه می‌دهند. هنگام ضبط فیلم ، احتمالاً خودتان توانایی کاهش لرزش دوربین در یک محور را دارید، بنابراین یک گیمبال دو محوره نیز برای انجام خیلی از کارها مناسب است.

یک گیمبال 3 محوره نقاط ضعف خاص خود را دارد. باید بدانید که داشتن یک محور حرکتی بیشتر، به معنی وزن بیشتر است. زمانی که بخواهید از آن در یک پهپاد استفاده کنید ، یک نقطه ضعف بزرگ به حساب می‌آید، زیرا وزن بیشتر می تواند زمان پرواز پهپاد را کاهش دهد. یک گیمبال سه محوره دارای یک موتور اضافی است و این موتور اضافی باعث مصرف بیشتر باتری توسط گیمبال می‌شود که عمر باتری را کاهش می‌دهد.

 

نحوه تثبیت ویدئو با استفاده از گیمبال


 
استفاده از گیمبال بسیار ساده است، پس از اتصال صحیح دوربین به گیمبال ، خود گیمبال تمام کارهای سخت ثابت نگه داشتن دوربین را برای شما انجام می دهد ، بنابراین تنها قسمت دشوار یافتن موضوعی جالب برای فیلمبرداری است.

 

با این حال ، تعدادی نکته وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد: در مرحله اول ، شما باید گیمبال مناسب دوربین خود را انتخاب کنید. اگر از گوشی تلفن همراه یا دوربین فیلم برداری گوپرو استفاده می‌کنید،می‌توانیداز یک گیمبال کوچک دستی استفاده کنید. گیمبال گوشی همراه به طور معمول می تواند گوپرو را نیز به لطف گیره های قابل تنظیمش در خود جای دهد ، اگرچه گیمبال‌های مخصوص گوپرو سازگاری بهتری خواهد داشت. اما اگر می‌خواهید به همراه دوربین DSLR یا فیلم‌برداری خود از گیمبال استفاده کنید به یک گیمبال بسیار بزرگ تر نیاز دارید، البته که این گیمبال‌ها هزینه بیشتری نیز دارند.

 

هنگامی که گیمبال مناسب را تهیه کردید، برای آماده سازی گیمبال خود باید دستورالعمل‌های اتصال گیمبال به دوربین مورد نظر خود را دنبال کنید. توجه داشته باشید که گیمبال‌ها تنها برای خنثی کردن حرکات کوچک طراحی شده‌اند. در حرکت‌های شدید مانند هنگامی که از پله بالا می‌روید، کل دوربین به بالا و پایین حرکت می‌کند؛ برای داشتن تصویر باید دوربین را در یک خط صاف رو به بالا نگه دارید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی