فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

اولین فروشگاه قطعات کوادکوپتر خرید کواد کوپتر دوربین ، گیمبال، موتور براشلس تلمتری کوادکوپتر

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

اولین فروشگاه قطعات کوادکوپتر خرید کواد کوپتر دوربین ، گیمبال، موتور براشلس تلمتری کوادکوپتر

توسعه اینترنت باعث شده زندگی روزه مره ما روز به روز ساد‌ه‌تر و در عین حال پیشرفته‌تر شود. این موضوع وقتی نمود بیشتری پیدا میکند که بخواهیم یک کالای خاص برای یک کاربرد متفاوت تهیه کنیم. دشواری خرید چنین محصولی در گذشته به قدری بود که یا مشتری را از خرید پشیمان کرده و یا با صرف انرژی و هزینه بسیار آن موفق به خرید می‌شد. اما امروزه به راحتی می‌توان تنها با چند کلیک ساده با استفاده از لپ تاپ یا گوشی همراه خود در هر مکانی کالای موردد نظر خود را سفارش داد.
شرکت رها علاوه بر فعالیت‌های خود در زمینه هوا فضا (از جمله طراحی و ساخت قطعات، نقشه برداری و تصویربرداری هوایی و ... ) ارائه کننده قطعات و لوازم ساخت مولتی روتور هم می باشد. سایت فروشگاه این شرکت (به استناد آمارهای منتشر شده در مراجع آماری مانند الکسا ) پرمخاطب‏‏‏‌ترین و پربازدیدترین سایت نسبت به سایر رقباست.
شرکت رها در سال 1392 به منظور ارائه خدمات و کالاهای مرتبط با مولتی روتور و پهپاد تاسیس شد و تا به امروز تمام تلاش خود را برای ارائه هر چه بهتر این خدمات به مشتریان خود نموده است. لازم به ذکر است این شرکت ، به دلیل ممنوعیت فروش پرنده‌های آماده پرواز ، به هیچ وجه کوادکوپترهای آماده پرواز به فروش نرسانده و تنها ارائه کننده قطعات و کالاهای مرتبط برای ساخت یک مولتی‌روتور است.
با تشکر ، رها

درون کارخانه یGigafactory تسلا چه خبر است؟

شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۲۱ ب.ظ

تسلا یکی از بزرگترین کارخانه ها در حوزه ی ماشین های الکتریکی است که تقریبا میتوان گفت که رقیبان تسلا توان رقابت با این شرکت بزرگ را ندارند. در این راستا، این کمپانی برای تولید باتری ماشین های الکتریکی خود، کارخانه ی گیگافکتوری (Gigafactory) را در نوادای آمریکا احداث کرده است تا بتواند علاوه بر تولید انبوه باتری های لیتیوم یون، به بهبود این باتری ها، کمک کند.

به تازگی خبرگزاری CNBC از درون کارخانه ی گیگافکتوری، گزارشی تهیه نموده و با مصاحبه با رییس تسلا، آینده ی این نوع از خودروها را جویا شده است.


طبق گفته ی آقای Jerome Guillen رئیس بخش اتومبیل کمپانی تسلا، این کمپانی بدون شرکت Gigafactory هرگز نمیتواند که نیاز خود به باتری را برطرف کند و این شرکت برای تسلا اهمیت فوق العاده ای دارد. به همین دلیل سرمایه گذاران تسلا به دنبال این هستند که در اروپا و شانگهای، دو شرکت همانند شرکت Gigafactory احداث نمایند تا با تولید انبوه باتری های لیتیوم یون، از قیمت تمام شده ی این باتری ها بکاهند.

به عبارت دیگر با تقسیم قیمت ثابت تولید باتری بر روی تمام باتری ها، قیمت نهایی نیز کاهش میابد. اما مطابق گفته ی آقای Sam Jaffe، تحلیلگر صنعت خودروهای الکتریکی، قیمت تمام شده ی هر کیلو وات ساعت، 116 دلار است که هنوز از صنعت بسیار فاصله دارد.

مطابق شکل بالا هر باتری ماشینهای الکتریکی، از 16 ماژول مجزا تشکیل شده است و هر ماژول نیز از به هم پیوستن 44 سل باتری تشکیل می شود.

همان طور که از شکل بالا مشخص است، برای تنظیم دمای باتری ها، از یک مایع سرد کننده استفاده می شود که این مایع از بین باتری ها عبور داده میشود.پس بدیهی است که بین خنک نگه داشتن باتری ها و چگالی انرژی هر سل باتری، از لحاظ میزان حجم هر سل، یک مصالحه باید وجود داشته باشد. به عبارت بهتر، هرچه حجم باتری بیشتر شود خنک کردن آن سخت تر ولی در عوض چگالی انرژی آن بالاتر می رود. پس یک حالت بهینه برای حجم باتری نیاز است.

شرکت تسلا بر پایه ی سه برنامه اصلی، اهداف خود را پیش میبرد که رکن اول، اضافه کردن خط های تولید بیشتر به کارخانه ی Gigafactory است. با این کار، تعداد باتری های تولید شده بیشتر می شود و علاوه بر رفع نیاز تسلا، قیمت باتری ها نیز کاهش میابد.

رکن دوم کارخانه ی تسلا، طراحی بهتر خطوط تولید است که با این کار سرعت تولید باتری ها بیشتر میشود و در زمان کوتاه تری باتریهای مورد نیاز تسلا فراهم میشود. رکن آخر در این شرکت، بهبود طراحی ساختار خارجی باتریهای لیتیوم یون است که با بهبود ساختار خارجی باتری ها، میتوان علاوه بر حفظ چگالی انرژی مناسب، عملیات سرد کردن باتری ها نیز به بهترین شکل انجام شود که این عملیات سرد کردن به عمر باتری، کمک بسیار بزرگی خواهد کرد.


همانطور که اشاره شد، کارخانه ی Gigafactory برای تسلا اهمیت بسیار زیادی دارد و تقریبا میتوان مطمئن بود که بدون این کارخانه، تولید انبوه ماشین های الکتریکی توسط تسلا، کاری غیرممکن است و علاوه بر این، کاهش قیمت این خودروها، بسیار وابسته به تولید زیاد است و بدون وجود باتری، ماشین های الکتریکی بی معنی خواهد بود پس میتوان نتیجه گرفت که شرکت Gigafactory نقش حیاتی برای کمپانی تسلا خواهد داشت.

مدیران و سرمایه گزاران تسلا بر این عقیده اند که تسلا هنوز در اول راه خود است و موفقیت های چشمگیری در انتظار این شرکت بزرگ است.

منبع : سایت رها باتری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی