فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

اولین فروشگاه قطعات کوادکوپتر خرید کواد کوپتر دوربین ، گیمبال، موتور براشلس تلمتری کوادکوپتر

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

اولین فروشگاه قطعات کوادکوپتر خرید کواد کوپتر دوربین ، گیمبال، موتور براشلس تلمتری کوادکوپتر

توسعه اینترنت باعث شده زندگی روزه مره ما روز به روز ساد‌ه‌تر و در عین حال پیشرفته‌تر شود. این موضوع وقتی نمود بیشتری پیدا میکند که بخواهیم یک کالای خاص برای یک کاربرد متفاوت تهیه کنیم. دشواری خرید چنین محصولی در گذشته به قدری بود که یا مشتری را از خرید پشیمان کرده و یا با صرف انرژی و هزینه بسیار آن موفق به خرید می‌شد. اما امروزه به راحتی می‌توان تنها با چند کلیک ساده با استفاده از لپ تاپ یا گوشی همراه خود در هر مکانی کالای موردد نظر خود را سفارش داد.
شرکت رها علاوه بر فعالیت‌های خود در زمینه هوا فضا (از جمله طراحی و ساخت قطعات، نقشه برداری و تصویربرداری هوایی و ... ) ارائه کننده قطعات و لوازم ساخت مولتی روتور هم می باشد. سایت فروشگاه این شرکت (به استناد آمارهای منتشر شده در مراجع آماری مانند الکسا ) پرمخاطب‏‏‏‌ترین و پربازدیدترین سایت نسبت به سایر رقباست.
شرکت رها در سال 1392 به منظور ارائه خدمات و کالاهای مرتبط با مولتی روتور و پهپاد تاسیس شد و تا به امروز تمام تلاش خود را برای ارائه هر چه بهتر این خدمات به مشتریان خود نموده است. لازم به ذکر است این شرکت ، به دلیل ممنوعیت فروش پرنده‌های آماده پرواز ، به هیچ وجه کوادکوپترهای آماده پرواز به فروش نرسانده و تنها ارائه کننده قطعات و کالاهای مرتبط برای ساخت یک مولتی‌روتور است.
با تشکر ، رها

نقد و بررسی کوادروتور فانتوم

شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۵۲ ق.ظ

یکی از محصولات شرکت DJI که کاربران بسیاری را به خود جذب کرد است پرنده های سری فانتوم می باشد. از ویژگی های اصلی این پرنده می توان به قیمت پایین، سادگی استفاده و همچنین ظاهری زیبا اشاره کرد.
در اینجا قصد داریم تا نگاهی دقیق تر به این محصول داشته و با مزایا و معایب آن آشنا شویم.
باتوجه به اینکه طراحی فانتوم جهت تصویر برداری هوایی صورت گرفته، در اینجا نیز پارامترهایی در نظر گرفته شده اند که بیشتر به تصویربرداری هوایی مرتبط بوده است.

مشخصات فنی فانتوم۲:

  • وزن:۱۰۳۰ گرم
  • ابعاد:۳۵۰ میلیمتر
  • وزن قابل حمل:۲۷۰ گرم
  • مدت زمان پرواز(در تهران): ۸دقیقه به همراه مانت و دوربین
  • جنس: پلاستیک
  • قیمت: ۲۶۹۰۰۰۰ تومان

مزایای فانتوم 2:

استفاده آسان:

طراحی فانتوم طوری صورت گرفته است تا افرادی که در این زمینه کاملا بی تجربه هستند براحتی بتوانند از آن استفاده کنند. از جمله مواردی که به آسان شدن استفاده از آن کمک کرده است میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باتری کشویی قفل شونده
  • ملخ های محکم شونده خودکار(با چرخیدن موتور، ملخ ها محکم میشوند)
  • عدم احتیاج به تنظیمات نرم افزاری و سخت افزاری یا به اصطلاح Plug & Play بودن

قابل حمل بودن:

با توجه به ابعاد فانتوم میتوان آنرا به راحتی جابجا کرد و یا آن را در یک کیف قرار داد.
771

ظاهری زیبا:

طراحی بدنه فانتوم به نحوی صورت گرفته است که به زیبایی آن بسیار توجه شده است و همچنین فرم بدنه نیز به نحوی بوده تا از لحاظ آیرودینامیکی نیز به بازدهی پرنده کمک کند.

قیمت مناسب:

باتوجه به تعداد بالای تولیدات این پرنده و همچنین استفاده از مواد اولیه ارزان قیمت موجب شده تا قیمت تمام شده این پرنده بسیار کاهش یابد و با قیمتی مناسب روانه بازار شود.

نشانگرها:

این پرنده به نشانگرهای نوری تجهیز شده است که جهت و وضعیت عملکرد پرنده را نشان داده و همچنین کاهش ولتاژ باتری را به کاربر اطلاع می دهد.

 DJI-Phantom-2-Vision-005

معایب فانتوم 2:

قیمت بالای قطعات جانبی:

باتوجه به محدودیت های ایجاد شده در واردات این نوع پرنده ها و تامین ضعیف شرکتDJI قطعات جانبی این پرنده به نسبت بسیار بالا می باشد.

محدودیت های فراوان:

یکی از بزرگترین معایب فانتوم محدودیت های عجیب و غریب آن است، به اینصورت که شرکت DJI اکثر امکانات این پرنده را محدود کرده و تنها به یک کاربرد مشخص آن را اختصاص داده است. برای اینکه این موضوع را بیشتر روشن کنیم چند مثال از این محدودیت ها را عنوان میکنیم:
عدم امکان استفاده از رادیوهای دیگر! به دلیل استفاده این شرکت از گیرنده های SBUS تنها میتوان برای جایگزین کردن رادیو با رادیو های معمولی به چند مدل محدود شرکت فوتابا محدود می شوید.
DSC09627
باتری: همچنین استفاده از باتری های مخصوص فانتوم یک محدودیت بسیار آزار دهنده برای مصرف کنندگان شده است، به این صورت که کاربران می بایست تنها از باتری های این شرکت استفاده کنند و امکان استفاده از باتری های معمولی وجود ندارد و این در حالی است که باتری های مخصوص فانتوم دارای قیمتی ۲ یا ۳ برابر باتری های معمولیست و با توجه به اینکه باتری در پرنده ها یک قطعه مصرفی محسوب میشود لذا مشکلات بسیاری را بوجود می آورد.
dji-phvbat
ملخ: از محدودیت های دیگر فانتوم میتوان به ملخ های آن اشاره کرد این ملخ ها بدلیل اینکه برای فانتوم طراحی شده اند نمیتوان جایگزینی برای آنها پیدا کرد و بازهم یک محدودیت دیگر را بوجود آورده است و همچنین باتوجه به قیمت این ملخ ها نیز تهیه قطعات جانبی نیز مشکل ساز شده است.
vision2-propeller-pair-main
عدم امکان استفاده از رادیو دوم: یکی از مواردی که در تصویربرداری حرفه ای بسیار کمک کننده است و به کاربر این اجازه را میدهد تا تمرکز بیشتری بر روی کنترل تصویر داشته باشد ، استفاده از یک رادیو مجزا برای کنترل جهت دوربین است که این امکان با استفاده از رادیو پیشفرض فانتوم امکام پذیر نبوده و تنها می بایست پتانسیومتر روی رادیو آن را کنترل کرد.
thumb-Phantom2-4
توانایی حمل بار پایین: یکی دیگر از مواردی که برای بسیاری از کاربران مشکل ساز شده است وزن بالای پرنده و عدم توانایی حمل بالای آن است. فانتوم۲ به صورت استاندارد بدون فرستنده تصویر و ماژول IOSD mini عرضه میشود که این باعث شده است تا با افزودن این ماژول ها به پرنده وزن آن افزایش یابد و مدت زمان پرواز آن کاهش یافته و بازدهی پرنده را به شدت کاهش دهد.
DSC09630
آسیب پذیری بالا: به منظور حفظ زیبایی و قیمت این پرنده ، شرکت DJI مجبور به استفاده از جنس پلاستیک برای بدنه شده است که این مورد سبب شده است علاوه بر افزایش وزن پرنده آسیب پذیری این پرنده نیز بیشتر شده و بسیار ترد و شکننده به نظر آید، همچنین باید به یاد داشت که شرکتDJI در استفاده از پلاستیک برای بدنه های خود تجربه خوبی نداشته و هیچ کس نمیتواند کرش های S800 را فراموش کند!
ارتفاع کم ارابه فرود: ارتفاع کم ارابه فرود یکی از پارامترهایی است که کاربران این پرنده از آن ناراضی هستند و این مورد موجب شده است تا آمار آسیب های مربوط به مانت دوربین روز به روز افزایش یابد و این مورد موجب شده تا کاربران به دنبال استفاده از ارابه فرود های دیگری رفته که باز هم به دلیل افزایش وزن پرنده بازدهی این پرنده کاهش یافته است.
DSC09628

جمع بندی:

اگر بخواهیم در انتها یک نتیجه گیری داشته باشیم، میتوان گفت پرنده فانتوم مناسب برای افرادیست که میخواهند کار با کوادروتورها و همچنین تصویربرداری هوایی را شروع کنند، اما به نظر می رسد که برای یک کاربرد حرفه ای  مناسب نبوده و باتوجه به محدودیت های موجود نمیتوان آن را توسعه داد. اما بدلیل سادگی کار با این پرنده میتوان آن را برای افراد غیر حرفه ای مناسب ارزیابی کرد.

منبع : سایت رها

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی