وسایل نقلیه شخصی eVTOL: مدیرعامل AIR به خودروهای پرنده آینده اعتقاد دارد
همیشه رویای داشتن ماشین پرنده شخصی برای عموم بسیار جذاب بودهاست. با این حال در سالهای اخیر، برنامهریزان با پیشبینی راهحلهای جابجایی هوایی شهری، عمدتاً بر ایجاد ناوگان تاکسیهای هوایی تمرکز کردهاند. مدیر عامل یک شرکت نوپا که یک وسیله نقلیه برقی برخاست و فرود عمودی (eVTOL) را توسعه داده است، این بینش متعارف را به چالش می کشد و معتقد است که ماشین های پرنده کوچک شخصی موج آینده خواهند بود.
رانی پلات، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران AIR، در مصاحبه ای گفت: "ما فکر می کنیم که حرکت جدی این بازار در سطح فردی آغاز خواهد شد."
AIR از محصول اولیه هوایی خود AIR One، یک وسیله نقلیه دو سرنشین eVTOL که برای تفریح و رفت و آمدهای کوتاه طراحی شده است، ماه گذشته رونمایی کرد. One توسط یک باتری لیتیوم یون 60 کیلووات ساعتی تغذیه می شود، مشابه باتری های مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی که روی زمین کار می کنند، که به آن امکان می دهد با یک بار شارژ تا 110 مایل با سرعت 155 مایل در ساعت پرواز کند.
AIR One مجهز به نرم افزار عملیات پرواز است و برای پرواز توسط خلبانان مجرب و تازه کار، با حداقل آموزش و تجربه ساخته شده است. فرم بال جمع شونده آن نیاز به اجاره فضای آشیانه را از بین می برد و به آن اجازه می دهد تا به راحتی در گاراژ خانه حومه شهر پارک شود، در حالی که طراحی مولتی روتوری آن به وسیله نقلیه اجازه می دهد تا از هر سطح صافی بلند شود و فرود بیاید.
پلات گفت که ایده توسعه یک محیط تحرک هوایی که عمدتاً از وسایل نقلیه تجاری eVTOL مانند تاکسیهای هوایی تشکیل شده است، مملو از چالشهای صدور گواهینامه و نظارتی است، مانند کسب مجوز برای پرواز بر فراز مردم در یک منطقه شهری. ما فکر می کنیم که موانعی در این مسیر وجود دارد که شرایطی را ایجاد می کند که اتخاذ این راه حل کندتر از حد انتظار باشد.
پلات افزود، به منظور توسعه یک وسیله نقلیه هوایی شخصی که بتواند به سرعت تولید و در مقیاس تجاری وارد بازار شود، AIR از "DNA خودرو" استفاده کرده است. ما از تکنیکها، فناوریها، فرآیندها و مواد صنعت خودروسازی استفاده میکنیم و آنها را به هوافضا منتقل میکنیم تا بتوانیم تولید انبوه را در مقیاس بسیار بزرگ انجام دهیم.»
او گفت که محصول به دست آمده «چیزی است که از نظر مدل مالکیت، سهولت استفاده و غیره شبیه خودرو است».
به طور کلی، ما به دنبال این هستیم که سطح کاربرد وسایل نقلیه هوایی را تا حد امکان به سطح خودرو نزدیک کنیم. البته، ما وضعیتی را تصور نمی کنیم که ده ها میلیون از آن ها پرواز کنند، اما تصور می کنیم ده ها هزار وسیله نقلیه پرواز می کنند.
AIR، که قصد دارد ابتدا بازار حمل و نقل هوایی ایالات متحده را قبل از گسترش در سطح جهانی هدف قرار دهد، چندین خودروی اولیه را توسعه داده است. این نمونههای اولیه شامل مواردی با طول بالهای 21 فوتی، اندازهای که شرکت امیدوار است به تولید تجاری بیاورد و همچنین یک مدل بزرگتر با طول بالهای 27 فوتی را شامل میشود.
این شرکت با استفاده از نرم افزار Fly by Intent، ماموریت های آزمایشی بدون سرنشین نمونه های اولیه خود را انجام داده است و این پروازهای آزمایشی به مقامات AIR اطمینان داده است که این وسایل نقلیه قابلیت پرواز دارند و آماده دریافت گواهینامه برای پرواز سرنشین دار هستند.
- ۰۰/۰۸/۲۹
- ۴۰ نمایش